דיכאון אחרי לידה 24.02.2020

מטה-אנליזה של מחקרי תצפית: השפעת הרדמה אפידורלית על התפתחות דיכאון אחרי לידה

קבוצת מחקר אמריקאית בחנה את הקשר בין שימוש בהרדמה אפידורלית (LEA) להתפתחות דיכאון לאחר לידה (PPD)

הזרקת אפידורל (אילוסטרציה)

קבוצת מחקר אמריקאית מאוניברסיטת מישיגן אן הרבור ביצעה סקירה ומטה-אנליזה שנועדה לבחון באופן שיטתי את הספרות ולהעריך את הקשר בין שימוש בהרדמה אפידורלית (LEA) לדיכאון לאחר לידה (PPD).

החוקרים כללו במחקר יולדות בבית החולים בלידה וגינלית (נרתיק) שעברו הרדמה אפידורלית וכאלה שילדו ללא הרדמה זו. המחקר נועד לחקור את ההשפעות של מתן הרדמה אפידורלית על פיתוח של דיכאון לאחר לידה.

בסך הכל נסקרו 356 מאמרים בטקסט מלא. 11 מאמרים שחקרו 85,928 יולדות עמדו בקריטריוני הכללה שנקבעו מראש. החוקרים הגיעו ליחס סיכון מאוחד של OR 1.03 ללא עם CI של 95% (0.77, 1.37). תוצאות אלו מראות כי שימוש באפידורל אינו קשור לירידה בסיכון להתפתחות דיכאון לאחר לידה.

לא הוכח כי שימוש בהרדמה או שיכוך כאבים אפידורלי מעניקים הגנה מפני התפתחות דיכאון לאחר לידה על פי מטה-אנליזה זו. יש צורך במחקרים עתידיים כדי לבדוק האם היבטים אחרים של שימוש בהרדמה אפידורלית, מעבר לנוכחותה או היעדרה, משפיעים על הופעת דיכאון לאחר הלידה.

מקור:

Kountanis, Joanna, Christie Vahabzadeh, Samuel Bauer, Maria Muzik, Ruth Cassidy, Casey Aman, Mark MacEachern, and Melissa Bauer. "Labor epidural analgesia and the risk of postpartum depression: A meta-analysis of observational studies." Journal of Clinical Anesthesia 61 (2020): 109658.

נושאים קשורים:  אפידורל,  כאבי לידה,  דיכאון אחרי לידה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו