תיאור מקרה 18.04.2019

תיאור מקרה: שימוש בניטור אובייקטיבי להערכת כאב וחוסר נוחות תחת סדציה פליאטיבית

האם יש לכלול מוניטורים כדי לשפר את הערכת ההכרה והכאב בחולים פליאטיביים חסרי הכרה בשל סדציה? דו"ח מקרה

טיפול בחולה פליאטיבי. אילוסטרציה

מצב הכרה ורמת הכאב במהלך סדציה פליאטיבית מוערכים בדרך כלל על ידי סקאלות סוביקטיביות תצפיתיות, אך השימוש בסקאלות אלו מוטל לאחרונה בספק.

קבוצת חוקרים ורופאים מאוניברסיטת בריסל מדווחים על מקרה של הרדמה פליאטיבית בו הושוו דרכי ניטור אלה לדרכי ניטור אובייקיטיביות חדשות.

אישה באמצע שנות ה-80 התקבלה ביחידה לטיפול פליאטיבי, עם לוקמיה לימפטית כרונית, דיכאון ולאחר שבץ מוחי, עם hemiplegia בצד ימין ואפזיה. המטופלת לא היתה מסוגלת לאכול וחוותה בחילה והקאות. לפני הכניסה, המטופלת הביעה את רצונה להפסיק את הטיפול במספר הזדמנויות נפרדות.

התקבלה ההחלטה להתחיל בהרדמה פליאטיבית. המטופלת הסכימה לקחת חלק במחקר כדי להעריך את רמת הנוחות והכאב באמצעות שני מכשירי ניטור (צג NeuroSense ו-Analgesia Nociception Index).

המטופלת נפטרה 90 שעות לאחר תחילת ההרדמה הפליאטיבית. טיטרציה של התרופה היתה מאתגרת וההרגעה לא הייה עמוקה מספיק במהלך היומיים הראשונים. 13 הערכות שנערכו עם סולם ההרדמה של ראמזי (Ramsay Sedation Scale) הראו כי החולה נכנסה לשינה עמוקה, בעוד שלמעשה צג NeuroSense ציין אחרת.

מקרה זה מדגים את היתכנות ואת היתרונות הפוטנציאליים של שימוש בניטור אובייקטיבי לצורך הערכה של כאב וחוסר נוחות בחולים תחת סדציה פליאטיבית.

מקור:

Six, S., Laureys, S., Poelaert, J., Bilsen, J., Theuns, P., Musch, L., & Deschepper, R. (2019). Should we include monitors to improve assessment of awareness and pain in unconscious palliatively sedated patients? A case report. Palliative Medicine. https://doi.org/10.1177/0269216319835149

נושאים קשורים:  מחקרים,  טיפול פליאטיבי,  פליאציה,  כאב,  הערכת כאב,  הרדמה עמוקה,  תיאור מקרה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו